Į pradžią
repository_misc/movies/sfile_1723

Popietės pinklės

Meshes of the Afternoon
Režisierius: Maya Deren

JAV, eksperimentinis, 1943 m., 14 min.

Vieniša gėlė ant ilgo kelio, krentantis raktas, atrakintos durys, peilis, kepalas duonos ir pakeltas telefono ragelis – šie disonuojantys vaizdai lydi moterį, grįžtančią namo. Ji užmiega ir galbūt sapnuoja. Moteris regi juodą, apsiaustu apsigobusią figūrą, ateinančią į jos namus. Ar tai iš tiesų sapnas? „Popietės pinklės“ – amerikiečių avangardo klasika, pirmasis garsiosios Mayos Deren filmas. Tai simbolių kupina mįslė, kiekvienam žiūrovui padovanojanti vis skirtingą atsakymą.

Apdovanojimai:

1990 m. – Nacionalinė kino išsaugojimo taryba (JAV) filmą įtraukė į Nacionalinį filmų registrą kaip istoriškai reikšmingą meno kūrinį.

Apie režisierę:

Maya Deren (1917–1961) – amerikiečių avangardinio kino režisierė, choreografė, poetė, šokėja, rašytoja ir fotografė. Gimusi Kijeve Eleanora Derenkowsky dar mažumėje su šeima persikėlė į Niujorką. Čia režisierė įsitraukė į aktyvų politinį ir kultūrinį gyvenimą. 1943 m. M. Deren sukūrė pirmąjį ir garsiausią savo filmą – „Popietės pinklės“ (Meshes of the Afternoon), atskleidusį jos susidomėjimą simbolizmu ir siurrealizmu. Tais pačiais metais kūrėja savo vardą pakeitė į Maya, reiškiantį „iliuzija“. Tai – puikus šios režisierės kūrybos apibūdinimas, nes M. Deren filmuose riba tarp realybės ir sapno dingsta, jie pasibeldžia į atokiausius žiūrovo pasąmonės kampelius.

Scenarijus: Maya Deren

Operatorius: Alexander Hammid

Muzika: Teiji Ito

Vaidina: Alexander Hammid