Į pradžią

Kino žurnalistikos dirbtuvių dalyvių įspūdžiai - V dalis

repository_misc/news//mfile_399
2013-10-21

Dokumentikos. Kiekvienas akylesnis stebėtojas pastebėjo, kad dokumentikos kuo toliau, tuo labiau populiarėja. Ne tik kino kūrėjų, bet ir žiūrovų tarpe. Kodėl?
Galbūt žmonės jau pasiilgo tikrumo. Gal nuolatinė vaidyba -ne tik kino salėse, bet ir gatvėse verčia juos ieškoti nuoširdumo - jei ne pačiame gyvenime, tai bent jau ekranuose...

Galbūt šiandien, kai forma ir efektai ne tik, kad nebepadeda idėjai, bet priešingai – išstumia ją iš filmo, taip užimdami jos vietą, bandoma atsigręžti ir vėlei sugrįžti prie esmės. Prie žmogaus. Prie tokio, koks jis yra iš tikrųjų.

Kviečiame skaityti šiuos pokalbius ir įspūdžius iš tikrumo seansų:


Pokalbis su Giedre Beinoriūte
Kalbino: Rūta Pužaitė

„Pokalbiai rimtomis temomis“ – ne tik vienas geriausiai Tarptautinio Kauno kino festivalio žiūrovų įvertintų filmų, jis taip pat yra išrinktas pretendentu geriausio filmo užsienio kalba „Oskarui“. Tai jau septintasis režisierės Giedrės Beinoriūtės filmas, kiekvieną žiūrovą priverčiantis į vaikus pažvelgti bent truputį kitaip. Sužvarbusių Kauno M. Žilinsko galerijos sienų apsupty – šiltas, nuoširdus pokalbis su režisiere apie filmą ir žmones.
Skaityti daugiau >> | Žiūrėti pokalbio įrašą >>


Pokalbis su Romu Lileikiu
Kalbino: Ugnė Česnavičiūtė

Baigiantis pirmajam rudens mėnesiui lietuviško autorinio kino mylėtojai rinkosi Kaune, M. Žilinsko galerijoje, pasižiūrėti naujojo Romo Lileikio filmo „Maat“ bei apie šią dokumentinę juostą pasikalbėti ir su pačiu jos autoriumi.
Skaityti daugiau >>


Sunumeruotieji
Autorė: Ugnė Česnavičiūtė

„Mano numeris yra B11647.” Nacistinės Vokietijos vykdytas holokaustas yra žiaurus istorijos tarpsnis, kuris, tikėkimės, jau daugiau niekada nepasikartos žmonijos istorijoje. Šį laikotarpį išgyvenusieji dar ir dabar negali pamiršti vykdytų žiaurumų, dar ir dabar sapnuose vaidenasi šmėklos iš praeities.
Skaityti daugiau >>


Tėvas
Autorė: Arūnė Jokubauskaitė

Vestuvės Šiaulių tardymo izoliatoriuje. Trylika vaikų. Iškalėti dvidešimt metų penkiolikoje skirtingų kalėjimų. Tokia yra Vido Zenono Antonovo biografija. Dokumentinis filmas apie V. Antonovo gyvenimą, apie jo vaikus, kurie skaito laikraščius su straipsniais apie tėvo padarytus nusikaltimus ir nuotraukomis iš kalėjimų. Filme nesigėdinama rodyti nuogybių priešais kameros objektyvą visiškai laisvai ir natūraliai lyg kameros nė nebūta.
Skaityti daugiau >>


Dokumentininkas
Autorė: Vaiva Rykštaitė

Įsivaizduokite: ant jūsų namų slenksčio išdygsta vyriškis su filmavimo kamera. Jūs jam aiškiai pasakote, kad filmuotis nenorite. Paprašote palikti Jus ramybėje. Galbūt vejate šalin. Gal nusikeikiate, ar išpilate laukan kibirą pamazgų – juk, galų gale, esate savo namuose. Tačiau kamera ginkluotas žmogus nesitraukia. Nepaisant Jūsų reakcijos, jis pasiryžęs sukurti dokumentinį filmą. Apie Jus. Norite Jūs to ar ne.
Skaityti daugiau >>


Marinos namai
Autorė: Aistė Mišinytė

Dokumentinis filmas „Marinos namai“ palieka keistą įspūdį. Iš salės išeini pavargusi, nesusigaudydama, apie ką buvo šis pasakojimas, ką derėtų įsidėti į galvą ir kuo pasidžiaugti. Ką gi, pamėginkime kartografuoti šią patirtį, kad nepaklystume tarp nereikalingų žodžių ir vaizdų.
Skaityti daugiau >>


Tvirtovė
Autorė: Ugnė Česnavičiūtė

Po tuščius laukus klaidžiojantis mažas vaikas, ieškantis balto, prie aplinkos nederančio, šunelio. Traukinio langas lyg televizoriaus ar kino salės ekranas – tai slaptas perėjimas į kitą pasaulį. Nors filmas dokumentinis, tačiau montažo stilius kuria nuotaiką, jog tai, ką matysime negalime laikyti tiesa. Žiema, vandeniu kraujuojantis langas, nepermatomas rūkas susimaišęs su miesto gamyklų dūmais – erdvė tamsi, blanki, nyki ir bauginanti. Kas tokiame apleistame krašte norėtų gyventi? Tik 500 tūkst. žmonių..., kuriems toks pasaulis yra rojus. Traukiniui sustojus prasideda baime ir bloga nuojauta paženklintas rojaus tyrinėjimas.
Skaityti daugiau >>