Į pradžią
repository_misc/movies/sfile_3266

Vienatvės gaudesys

Režisierius: Agnė Marcinkevičiūtė

Lietuva, 2014 m., dokumentinis, 34 min., lietuvių kalba su angliškais subtitrais, N-7

Lietuvių rašytojos Jolitos Skablauskaitės kūryba išsiskiria paslaptingumu, gotikine estetika, archajiška pasaulėjauta. Kas ji – tokio baisaus ir keisto pasaulio kūrėja, iš kur ši įtaigi fantazija?

Režisierė A. Marcinkevičiūtė gilinasi į rašytojos būtį ir mintis jai kuriant paskutinįjį romaną „Žiežulės“. Iš pirmo žvilgsnio Jolitos kasdienybė – vienatvė, judėjimo negalia, skausmai, nepriteklius.

Tačiau Jolita Skablauskaitė teigia, kad būtina pakilti virš slogios, niūrios, niekingos, beprasmės tikrovės. Susipažinus artimiau, atsiskleidžia rašytojos stiprybė: ji yra kūrybos išlaisvinta keliautoja, įveikianti beribius atstumus laike ir erdvėje.

Apie režisierę

Agnė Marcinkevičiūtė yra Lietuvos muzikos ir teatro akademijos režisūros studijų absolventė. Nuo 2003 m. ji dirba su dokumentika, kurdama įvairių lietuvių kultūros asmenybių – Romualdo Granausko („Raudonu ant balto“, 2003 m.), Jurgio Kunčino („Beveik laimingas“, 2004 m.), Renatos Šerelytės („Sapno siūlas“, 2007 m.), Jurgos Ivanauskaitės („Šokis Dykumoje“, 2009 m.), Justino Marcinkevičiaus („Prie rugių ir prie ugnies“, 2010 m.), Jolitos Skablauskaitės („Vienatvės gaudesys“, 2014 m.) – portretus.

Už sukurtą lietuvių kino klasiko, režisieriaus Raimondo Vabalo kino portretą Agnė 2006 m. apdovanota prestižine kinematografininkų sąjungos premija. 2008 m. režisierė apdovanota Lietuvos meno kūrėjų asociacijos laureato diplomu už profesinį meistriškumą, atskleidžiant Lietuvai brangias istorines, kultūrines bei žmoniškąsias vertybes. 2016 m. A. Marcinkevičiūtei įteiktas Kinematografininkų sąjungos pažymėjimas už įtaigų ir profesionalų išskirtinės asmenybės kino portretą dokumentiniame filme apie lietuvių kilmės JAV operos solistą Arnold Voketaitis, „Prisimenu motinos balsą“.

 

Filmas yra dalis Tarptautinio Kauno kino festivalio programos „Kiną kuria žmonės. Operatoriaus Audriaus Kemežio retrospektyva“, skirtos pagerbti Lietuvos kino operatorių Audrių Kemežį (1973 - 2018). Operatorius per savo gyvenimą nufilmavo per trisdešimt įtakingiausių Lietuvos kino režisierių vaidybinių ir dokumentinių filmų, pelnė svarbius Lietuvos ir Europos kino apdovanojimus. Savo kūryba pratęsdamas Lietuvos kino operatorių tradicijas, Audrius Kemežys pasižymėjo kaip inovatyvus savo srities profesionalas, išsiskyręs unikaliu gebėjimu etiškai, poetiškai ir įvairiapusiškai pažvelgti ir užfiksuoti filmų, su kuriais dirbo, realybę ir jos herojus.

2010 m. A.Kemežys pripažintas geriausiu Lietuvos kinematografininkų sąjungos kūrėju. 2015 metais paskelbtas geriausiu Lietuvos kino operatoriumi už kūrybišką ir meistrišką fotografijos meno bei kinematografijos sintezę filme „Meistras ir Tatjana“. 2015-aisiais jis buvo tarp dvylikos pretendentų į Nacionalinę kultūros ir meno premiją. 2017 m. kūrėjas pelnė „Sidabrinę gervę“ už geriausią operatoriaus darbą filme „Moteris ir ledynas“ (rež. A.Stonys).

Operatorius: Audrius Kemežys

Muzika: Titas Petrikis

Prodiuseris: Arūnas Stoškus